بیش از 300 تن مهاجر غیرقانونی در امریکا بازداشت شدند

0
1381

هانا: پس از انکه رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه 23 بهمن ماه 1395 شمسی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، در سخنانی به مردم آمریکا وعده داد که نخواهد گذاشت ساز و کار «سخاوتمندانه» پذیرش مهاجر در کشور تبدیل به ابزاری برای تقویت انگیزه و فعالیت‌ تروریست‌های خارجی علیه ما استفاده شود، رسانه هاى آمریکا از بازداشت ٣٠٠ تن در نقاط مختلف این کشور خبر دادند گفته می‌شود به صورت غیرقانونی در ایالات متحده ساکن هستند.

به گزارش خبرگزارى آسوشیتدپرس بخش مهمى از این عملیات در کالفرنیا، تگزاس، شیکاگو، آتلانتا و نیویورک صورت گرفته است.

گفته می‌شود این عملیات نگرانى عمیقى در جمع مهاجران و گروه‌هاى حقوق بشرى آمریکا بوجود آورده است

دیوید مارین ریس اداره اجرایى مهاجرت و گمرک در کالیفورنیا گفت 75 درصد از بازداشت شدگان داراى محکومیت‌‎های قضایى هستند و بقیه هم به دلیل نداشتن مدرک قانونى دستگیر شده‌اند.

ترامپ سیاست‌های سخنگیرانه دیگری در این راستا اتخاذ کرد. او با صدور فرمانی اجرایی ورود مهاجران به خاک آمریکا را به مدت سه ماه و ورود مهاجران سوری را به مدت نا محدود تعلیق کرد. همچنین ورود شهروندان 7 کشور عمدتا مسلمان نشین از جمله ایران را به مدت 3 ماه به خاک آمریکا تعلیق کرد.

دونالد ترامپ در نطق هفتگی خود گفت «ما اجازه نخواهیم داد سیستم سخاوتمندانه مهاجرتی مان به ابزاری برای تروریسم و آدم‌های حقیقتا بد علیه خود ما تبدیل شود،» و تاکید کرد برای تضمین امنیت فردا، باید امروز گام‌های قاطع برداشت.

اخراج ١١ میلیون مهاجر غیر قانونى از خاک آمریکا یکى از وعده هاى اصلى دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود. گروه‌هاى حقوق بشرى جمع آورى مهاجران غیر قانونى را گامى به سوى عملى کردن سخنان ترامپ مى‌دانند.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here