وزارت مهاجرت کانادا اعلام کرد دارندگان کارت PR کانادا می توانند به امریکا سفر کنند

0
1394

در پی دستور بحث برانگیز و پر حاشیه اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا مبنی بر عدم اجازه ورود به اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران، سوالات بسیار زیادی برای شهروندان ایرانی-کانادایی به وجود آمده بود. به همین دلیل احمد حسین وزیر مهاجرت کانادا روز یکشنبه ٢٩ ژانویه در یک نشست خبری اضطراری در اتاوا، از امکان مسافرت بدون مشکل دارندگان کارت اقامت دایم (PR) به امریکا خبر داد.

به گزارش هدهد و به نقل از CBC، آقای احمد حسین وزیر مسلمان دولت لیبرال که خود مهاجر به شمار می رود با اعلام این خبر گفت: ما سعی داریم ابهامی که امریکا آنرا بوجود آورده شفاف کنیم و به شهروندان و مهاجرانی که از این هفت کشور مسلمان در کانادا زندگی می کنند اطمینان خاطر دهیم که برای سفر به این کشور مشکلی نخواهند داشت.

به گفته احمد حسین وزیر مهاجرت کانادا اکنون هیچ یک از این افراد در فرودگاه ها به دلیل دستور جدید رئیس جمهور ترامپ در حال انتظار نیست. این دستور ٩٠٠ روزه شامل تمامی مسافران و افرادی می شود که دارای ملیتی از یکی از کشور های ایران، عراق، سودان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی هستند می شود.

پیش از این نیز جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در اظهار نظری گفته بود که شهروندان دارای پاسپورت کانادایی بدون توجه به ملیت اول آنها می توانند به امریکا سفر کنند. با وجود این خبر اما همچنان وضعیت دارندگان کارت PR مشخص نبود.

همچنین مقامات کانادایی اعلام کرده اند که این کشور پذیرای تمام پناهندگانی خواهد بود که احتمالا از سوی امریکا پذیرفته نمی شوند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here