ترامپ پناهجویان رد شده توسط استرالیا را می‌پذیرد

0
1364

هانا: مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا پس از گفت‌وگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا  اعلام کرد که آمریکا پناهجویانی که استرالیا به اردوگاه‌های دو جزیره اقیانوس آرام منتقل کرده است را می‌پذیرد.

ترنبول گفت ترامپ با برنامه‌ای که در ماه‌های گذشته توسط باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این زمینه آغاز شده بود، موافقت کرده است.

نخست‌وزیر استرالیا اما نگفت که آمریکا چه تعداد پناهجو را خواهد پذیرفت.

انتشار این خبر در حالی است که طی چند روز اخیر خبرهایی درباره ممنوعیت سفر اتباع خارجی هفت کشور مسلمان و از جمله ایران به امریکا منتشر شده است.

در حال حاضر حدود یک هزار و ۳۰۰ پناهجویی که به استرالیا آمده بودند در اردوگاه‌های دو کشور جزیره‌ای نائورو و پاپوآ گینه‌نو نگهداری می‌شوند. بیشتر این پناهجویان را مسلمانان کشورهای خاورمیانه، آفریقا و آسیا، تشکیل می‌دهند.

ترامپ در حالی با پذیرش این پناهجویان موافقت کرده است که به‌تازگی دستور داد که به مدت ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به آمریکا جلوگیری شود.

نخست‌وزیر استرالیا نخواست در این‌باره اظهارنظر کند. او گفت کار او نظر دادن «درباره سیاست داخلی یک کشور دیگر نیست».

استرالیا از سال ۲۰۱۳ پناهجویانی که با قایق خود را به این کشور می‌رسانند را نمی‌پذیرد. این کشور به نائورو و پاپوآ گینه‌نو مبالغی برای نگهداری پناهجویان می‌پردازد.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here