هشدار بلژيک و هلند برای پناهندگانی که به کشورشان بازمی گردند

0
5675
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-10-28 14:20:59Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

دولت بلژيک و هلند با جديت بيشتری در پی يافتن پناهندگانی هستند که برای گذراندن تعطيلات به کشور مبدا خود بازمیگردند.

به نوشته ی روزنامه ی تلگراف چاپ هلند، هم اکنون اين دو کشور با پديده ی به اصطلاح “مسافران بازگشتی” روبرو هستند. آنها پناهندگانی هستند که بدليل نداشتن امنيت و وجود خطر برای آنها در کشورشان، در هلند و يا بلژيک اجازه ی اقامت و پناهندگی گرفته و پس از چندی به کشور مبدا خود سفر می کنند.

حال پس از توافق بلژيک و هلند، چک کردن اينکه آيا پناهندگان برای سفر به کشورشان بازمی گردند دقيقتر و جدی تر می شود. افرادی که گير بيافتند اقامت خود را از دست خواهند داد.

روزنامه ی تلگراف چاپ هلند در ابتدای سال جاری خبری را در مورد پناهندگان اریتره ای پخش کرد که با داشتن پناهندگی برای تعطيلات به کشور خود سفر کرده و حتی در فيسبوک درمورد سفرشان پست گذاشته بودند. به نظر نمی آمد که آنها از رژيم حاکم در کشورشان کمترين ترسی داشته باشند.

پس از انتشار اين خبر، آقای Dijkhoff از وزارت امنيت و دادگستری هلند قول داد که اين دسته از پناهندگان را بهتر کنترل کند. ولی از آنجا که شماری از پناهندگان هلندی از زاونتم و پناهندگان بلژيکی از شيپول به کشور خود سفر می کنند معلوم شد که اين کنترل هميشه آسان نيست. از اين رو آقای Dijkhoff با همتای بلژيکی خود آقای Francken برای تبادل اطلاعات قرارداد همکاری بست. اين همکاری کنترل پناهندگانی که به کشورشان سفر می کنند را آسانتر می کند.

آقای Francken هنوز آمار دقيقی از شمار پناهندگانی که اقامت خود را پس از سفر به کشورشان ازدست داده اند اعلام نکرده است ولی آقای Dijkhoff به صراحت اعلام کرد که اين بارها در هلند اتفاق افتاده و بيشتر درمورد پناهندگان از عراق، ايران و سودان بوده است.

گفتنی است، تنها پناهندگانی که به يکی از کشورهای همسايه ی کشور مبدا خود سفر می کنند تا در آنجا با خانواده ی خود ديدار کنند، با مشکل روبرو نخواهند شد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here