۶۰۰ پناهجوی مدعی زیر سن بزرگسال از آب درآمدند

0
1971

هانا: یکی از مشکلات اصلی دولت دانمارک در تمام این سالهای دروغهای شاخداری است که برخی از پناهجویان برای پنهان کردن هویت واقعی شان هنگام تقاضای پناهندگی مطرح می کنند.

از جمله این دروغها هم البته عدم اعلام سن واقعی است.

حالا مقامات وزارت مهاجرت دانمارک Udlændingestyrelsen – DIS می گویند پس از بررسی و مطالعه علمی از صدها پناهجو متوجه شده اند که دستکم ۶۰۰ نفر از آنان سن واقعی خود را پنهان کرده و خود را نوجوان و یا به اصطلاح «زیر سن» جا زده اند. در حالی که سن واقعی آنها به مراتب بیشتر از عددی است که در کیس های پناهندگی خود اعلام کرده اند.

وزارت مهاجرت دانمارک برای پی بردن به سن واقعی این افراد از Retsmedicinsk Institut یا واحد پزشکی قانونی دانشگاه کپنهاگ درخواست کرده بود که با کمک اشعه ایکس سن واقعی ۸۰۰ نفر از کسانی را که مظنون به دروغگویی بودند کشف کند که نتیجه آزمایشها نشان داد دست کم ۶۰۰ نفر از این افراد که عمدتن افغان بوده اند سن واقعی خود را پنهان کرده اند و درباره سن واقعی خود دروغ گفته اند.

یکی از دلایلی که باعث دروغگویی افراد درباره سن واقعی شان می شود، امتیازات ویژه ای است که فرد پناهجو در صورت قبولی دریافت می کند. از جمله این امتیازات حق الحاق پدر و مادر به فرد پناهنده است که با هزینه دولت دانمارک تامین می شود.

با این همه رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده های پناهجویی دانمارک Eva Singer می گوید: دلیل عمده وجود این موارد در پرونده های پناهندگی این است که بسیاری از این افراد سن واقعی خود را نمی دانند. چرا که در کشور خود شرایط ثبت قانونی تاریخ تولدشان وجود نداشته و یا ندارد.

وی اضافه می کند در مواردی فردی افغان مدارکی را به ما نشان می دهد که سن او را ۱۸ سال نشان می دهد در حالی که این مدارک تمامن جعلی و دستکاری شده هستند بنابراین ما انجام چنین آزمایشهایی را ملاک قرار نمی دهیم و برای ما مهم مدارک اثبات شده است.

وزارت مهاجرت دانمارک اما فرض خانم سینگر را رد می کند و می گوید در اغلب موارد افرادی که خود را مثلن ۱۷ سال معرفی می کنند سن واقعی شان بالای ۱۹ سال است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here