حكومت کانادا : 300 هزار مهاجر قبول میكنیم

0
1178

حکومت کانادا درهای کشور را در آینده هم به روی مهاجران باز می گذارد. اما این بار تمرکز بیشتر بر روی آوارگانی است که کشورشان را به دلایل اقتصادی ترک می کنند.

کانادا سیاست اش را در قبال آوارگان تغییر می دهد: آن طور که جان مک کالوم، وزیر مهاجرت کانادا در اوتاوا اعلام کرد، قرار است در سال آینده – همانند سال روان – به 300 هزار مهاجر اجازه ورود به کشور داده شود.
اما به گفته او در میان این تازه واردان شمار اشخاصی که به خاطر جنگ و خشونت از کشورشان فرار کرده اند، به وضوح کمتر از گذشته خواهد بود.
کانادا می خواهد به جای آن – مانند گذشته – عمدتا اشخاصی را قبول کند که به دلایل اقتصادی به کانادا می آیند.
رقابت و رشد اقتصادی
مک کالوم در ادامه گفت که مهاجرت «برای حفظ توانایی رقابت در یک دنیای جهانی شده نقش مهمی بازی می کند» و روند پیری جامعه را کُند می سازد. افزون براین مهاجرت به رشد اقتصادی و نواندیشی کمک می کند.

نمایندگان پیشتاز اقتصاد کانادا از این تصمیم ابراز ناراحتی کردند. آن ها گفتند که به خاطر ساختار جمعیت کانادا، خواهان پذیرش سالانه 450 هزار مهاجر طی پنج سال آینده بودند.
در کانادا میزان زاد و ولد از ده ها سال پیش بدین سو پایین است و طول عمر پیوسته افزایش می یابد.
کانادا که یک کشور مهاجرپذیر است، نیروهای کاری خارجی را طوری انتخاب می کند که در درازمدت بزرگترین بهره اقتصادی را برای کشور داشته باشند.
وزیر مهاجرت کانادا در ادامه گفت که این کشور در سال های آینده هم سالانه پذیرای حدود 300 هزار مهاجر خواهد بود.
الحاق اعضای خانواده
حکومت کانادا برای سال آینده در نظر گرفته که 172 هزار و 500 مهاجر اقتصادی را قبول کرده و به آن ها اجازه کار بدهد.
افزون براین قرار است، سهمیه «آوارگانی که پناه می جویند» از 40 هزار در سال روان به 16 هزار در سال آینده کاهش یابد. همزمان الحاق اعضای خانواده آوارگان به آن ها در کانادا آسان تر خواهد شد: در سال 2017 قرار است که 84 هزار تن از اعضای خانواده های آوارگان بتوانند به آن ها در کانادا ملحق شوند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here