۱۰۰هزار پناهجوی زیر پنج سال در آلمان زندگی می‌کنند

0
1459

دولت آلمان اعلام کرده است که از مجموع ۳۰۰ هزار پناهجویی که زیر سن قانونی قرار دارند، سن بیش از ۱۰۰ هزار نفرشان زیر پنج سال است. حزب سبزهای آلمان از دولت این کشور به خاطر رفتار نادرست با کودکان پناهجو انتقاد می‌کند.

گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” که مرکزش در شهر اسن آلمان قرار دارد، در روزنامه روز چهار‌شنبه (۷ مهر / ۲۸ سپتامبر) خود اعلام کرده که بیشتر پناهجویان حاضر در آلمان که زیرِ سن قانونی هستند، در ایالت نورد راین وستفالن زندگی می‌کنند.

این گروه رسانه‌ای، آماری را منتشر کرده که دولت آلمان در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب سبزهای آلمان در مجلس فدرال این کشور “بوندس تاگ” در این باره اعلام کرده است.

برمبنای آمار ارائه شده، در ایالت نورد راین وستفالن که پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان است، حدود ۷۶ هزار پناهجو زندگی می‌کنند که سن‌شان زیر ۱۸ سال است. پس از آن، ایالت‌های بادن وورتمبرگ، بایرن و نیدرزاکسن هستند که به ترتیب ۳۸ هزار، ۳۵هزار و چهارصد و ۳۳ هزار پناهجوی زیر سن قانونی در آنها زندگی می‌کنند.

در آمارهای ارائه شده از طرف دولت آلمان همچنین آمده است که از مجموع ۳۰۰ هزار پناهجوی زیر ۱۸ سال که در آلمان زندگی می‌کنند، سن حدود ۴۶ هزار نفرشان زیر دوسال است و ۵۰۰/ ۵۵ نفر نیز سن شان بین سه تا پنج سال است. البته در این آمار کودکانی که به تنهایی سفر کرده و خود را به آلمان رسانده اند، به حساب نیامده‌اند.

در آمارهای مربوطه، در مرحله نخست، کودکان سوری و سپس عراقی و افغانستانی به چشم می‌خورند.

انتقاد به حضور کودکان در جلسه مصاحبه برای پناهندگی

حزب سبزهای آلمان به دولت آلمان به خاطر رفتار نادرست با کودکان پناهجو انتقاد کرده است. خانم فرانسیسکا برانتنر، سخنگوی امور خانواده حزب سبزهای آلمان در این باره گفت این کودکان به هنگام مصاحبه والدین آنها در اداره فدرال امور مهاجرت و پناهندگی (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge) نیز حضور دارند.

سخنگوی امور خانواده حزب سبزها می‌گوید حضور این کودکان در جلسه‌ای که به تشریح دلایل پناهندگی افراد اختصاص دارد، سبب می‌شود که شرایط دردناک فرار را یک‌بار دیگر بشنوند و از نظر روحی آسیب ببینند.

خانم فرانسیسکا برانتنر همچنین به این نکته اشاره کرده که حضور کودکان در بسیاری موردها موجب می‌شود  که والدین، بسیاری از نکات رنج‌آور فرار را برای رعایت احوال فرزندان خود در این جلسات بر زبان نیاورند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here