سازمان دیدبان حقوق بشر از تعقیب قضایی دو تابعیتی ها در ایران انتقاد کرد

0
1665

“سارا لی ویتسون”، رئیس بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر می گوید: “افزایش ناگهانی تعقیب قضایی ایرانیان دو تابعیتی منعکس کننده تلاش تندروهای حکومت ایران برای منزوی نگه داشتن ایران از جامعه بین المللی است.” ویتسون تأکید کرد افراد نباید به خاطر سیاست های داخلی کشورشان ناعادلانه در حبس باشند.

به نوشته سایت دیدبان حقوق بشر، سارا ویتسون می گوید اتهام و محکومیت مبهم نازنین زاغری، و عدم برگزاری دادگاهی عادلانه چیزی است که در دادگاه های انقلاب ایران به عنوان عدالت شناخته شده است.

خانم ویتسون افزود: “مقامات باید فورا خانم زاغری و دیگر زندانیان دو تابعیتی را که مرتکب جرمی واقعی نشده اند آزاد کنند.”

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران گفته است که خانم زاغری، عاملی است وابسته به بنیاد تامسون رویترز؛ و فعالیت های خیریه ای او پوششی بوده برای انجام عملیات جاسوسی برای دولت های غربی و بخشی از پروسه نفوذ برای “براندازی نرم” بوده است. “براندازی نرم” یک عنوان اتهامی است که مقامات حکومتی بارها در رابطه با ایرانیان دو تابعیتی بکار برده اند.

“بنیاد تامسون رویترز” این اتهامات را رد کرده و آنها را “تلاش های گستاخانه برای توجیه حبس خانم زاغری” خوانده است.

یک دادگاه ایرانی خانم زاغری را به اتهامات مربوط به امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کرده است. خانواده خانم زاغری راتکلیف به دیدبان حقوق بشر گفتند که او روز ششم سپتامبر (۲۶ شهریور) در شعبه پانزده دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شد.

خانم زاغری یکی از چند ایرانی دو تابعیتی است که طی دو سال اخیر در ایران به خاطر اتهامات گنگی چون “براندازی نرم” تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here