اتحادیه اروپا به پناهجویان سوری در ترکیه، کارت اعتباری هدیه می دهد

0
1211

اتحادیه اروپا در نظر دارد با دادن کارت‌های اعتباری به پناهجویان مستقر در ترکیه آنها را برای تامین مواد اولیه زندگی‌شان یاری رساند. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ۳۴۸ میلیون یورو صرف این اقدام انسان‌دوستانه خواهد کرد.

به گزارش دویچوله، اتحادیه اروپا می‌خواهد با بودجه‌ای ۳۴۸ میلیون یورویی به تغذیه، مسکن و آموزش پناهجویان ترکیه کمک کند. کریستوس استیلیانیدس، کمیسر اتحادیه اروپا در امر کمک‌های انسان‌دوستانه این کمک را اقدامی بسیار فوق‌العاده ارزیابی کرده است.

کمیسر اتحادیه اروپا در امر کمک‌های انسان‌دوستانه در این باره می‌گوید: «این بزرگ‌ترین کمکی است که اتحادیه اروپا تاکنون انجام داده است.» این کمک مالی قرار است به فقیرترین قشرهای پناهجویان اختصاص یابد.

بودجه ۳۴۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از صندوق یک میلیاردی این اتحادیه که به کمک به پناهجویان سوری در ترکیه اختصاص دارد، تامین می‌شود. حدود سه میلیون سوری پس از فرار از کشورشان به ترکیه پناهنده شده‌اند.

قرار بر آن است که به حدود یک میلیون پناهجوی سوری در ترکیه کارت‌های بانکی قابل استفاده در خودپردازها داده شود و ماهانه به حساب آنها مبلغی واریز شود. پناهجویان می‌توانند از این پول برای خرید خوراک، لباس، مسکن و آموزش کودکان خود استفاده کنند.

کریستوس استیلیانیدس، کمیسر اتحادیه اروپا در امر کمک‌های انسان‌دوستانه بر این نظر است که واریزکردن پول به حساب پناهجویان روشی صحیح است و به نیروی کار اضافی برای پرداخت پول به آنها احتیاجی نخواهد بود.

پناهجویان همچنین خود انتخاب می‌کنند که پول واریز شده را به مصرفی برسانند که بیشتر به آن نیاز دارند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here