تداوم محرومیت محمد عزیزی از دریافت خدمات پزشکی در زندان زاهدان

0
2913

محمدجان عزیزی، ۲۱ ساله، زندانی متهم به اقدام علیه امنیت ملی در زندان زاهدان است که در زمان بازداشت به دلیل اصابت گلوله از ناحیه دست دچار جراحت جدی شده است. با گذشت نزدیک به ۶ ماه از زمان دستگیری و مشکلات پزشکی از جمله از کارافتادگی دست، هنوز اقدام کافی برای درمان این زندانی صورت نگرفته است.

 محمدجان عزیزی زندانی سیاسی زندان زاهدان در زمان دستگیری با وجود غیرمسلح بودن هنگامی که سوار بر موتور بود، در شهرستان قصرقند روستای گورسر از ناحیه دست راست مورد اصابت گلوله مأموران قرار گرفت.

وی که در هنگام دستگیری از ناحیه دست راست مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود پس از دو ماه مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد و در دست راستش پلاتین کار می‌گذارند اما با گذشت نزدیک به ۶ ماه از زمان دستگیری و از کار افتادن دست هنوز اقدامی برای درمان مناسبش صورت نگرفته است.

آقای عزیزی بارها به مسئولان زندان اعلام کرده که نیاز به رسیدگی پزشکی دارد و چندین بار در این باره به آنها نامه نوشته و تقاضای کمک کرده است. علیرغم تقاضاهای مکرر محمد عزیزی، مسئولان همچنان نسبت به وضعیت وی بی‌اعتنا هستند و از اعزام او به بهداری زندان جلوگیری کرده‌اند.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت :” محمد ۲۱ ساله  را یک ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات شهر زاهدان نگه داشتند.”

محمد عزیزی علیرغم طولانی شدن زمان بازداشت و چند بار حضور در دادگاه، همچنان بدون صدور حکم و به صورت بلاتکلیف در بند ۳ زندان زاهدان به سر می‌برد.

پیش‌تر پسرعموی وی به نام داوود عزیزی، ۱۹ ساله، در زاهدان دستگیر شده و هم‌اکنون به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در بند یک زندان زاهدان نگهداری می‌شود.

هرانا بارها گزارش‌هایی از مشکلات و رفتارهای سلیقه‌ای مسئولان زندان و مأموران نهادهای امنیتی زاهدان منتشر کرده بود؛ بسیاری از زندانیان بلوچ و سنی مذهب در این زندان نگهداری می‌شوند.

در این زندان، زندانیان از حداقل زیرساخت‌های یک زندان محروم هستند. گزارش‌های متعددی از فوت زندانیان در سایه‌ی عدم رسیدگی پزشکی در این زندان منتشر شده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here