کشته شدن یک موتورسوار ایرانشهری در “ضرب عامدانه” نیروی انتظامی با خودرو

0
1316

یک شهروند ایرانشهری به نام نعیم سایگانی که سوار موتور بود در اثر “ضرب عامدانه” توسط گشت کلانتری ۱۱ شهرستان ایرانشهر کشته شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ شامگاه پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۹۶ یک شهروند ایرانشهری به نام نعیم سایگانی که به همراه دو نفر دیگر از بستگانش سوار موتور سیکلت بود در خیابان کمالزاده توسط کلانتری ۱۱ شهرستان ایرانشهر با خودرو مورد ضرب واقع شد و در اثر واژگونی موتور و اصابت سر نامبرده به جدول کشته شد.

یک منبع آگاه از بستگان وی گفت: ” نعیم با دو نفر دیگر سوار موتور از خانه خارج شدند، پلیس به طور ناگهانی برای متوقف کردنشان با خودرو با موتور زد و با افتادن موتور سر نعیم به زمین خورد و در جا کشته شد”

این منبع افزود:” پلیس ایستاد و سعی کرد یک پرایدی را مقصر اعلام کند اما شاهدان حاضر دیده بودند و قبول نکرده و شروع به اعتراض کردند، بعد ماموران پلیس با شلیک و ترساندن مردم به سرعت فرار کردند”

فیلمی که در مورد این واقعه در شبکه های مجازی منتشر شده از یک دوربین مدار بسته نزدیک به محل واقعه صحنه تجمع مردم و ترک صحنه سریع ماموران پلیس را نشان میدهد.

سالیانه ده ها نفر از شهروندان بلوچ با رفتارهای بدون ضابطه ماموران امنیتی و انتظامی کشته می شوند.

ماموران امنیتی چه بسا در شهرها و جاده های ترانزیتی به سمت خودروهای که به آنها شک کنند تیراندازی میکنند که منجر به کشتن افراد “بیگناه” می شود.

شیوه تیراندازی پلیس در این استان مرزی همواره مورد بحث و مناقشه سنگین و نگرانی در بین مردم بوده است.

نمایندگان مجلس و خطبای جمعه نیز به این موضوع بارها واکنش نشان دادند اما هیچ رسیدگی صورت نگرفته است.

فعالان بلوچ “غیر بومی بودن” و “نگاه امنیتی” و “مصونیت قضائی نانوشته” پلیس و نیروهای انتظامی و امنیتی را از جمله دلایل کثرت این گونه وقایع در استان سیستان و بلوچستان میدانند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here