حضور پر شمار ماموران در خیابانهای بلوچستان

0
927

ماموران امنیتی و انتظامی در اماکن اعلام شده برای تجمع در شهرهای مختلف بلوچستان به طور گسترده حضور یافته و اجازه تجمع ندادند.

 روز دوشنبه ۱۱ دی در پی فراخوان فعالان مدنی برای تجمع علیه گرانی و تبعیض در بلوچستان ماموران امنیتی اقدام به حضور پرتعداد در مناطق اعلام شده نمودند.

شاهدان عینی گزارش دادند که ده ها دستگاه خودرو پر از مامور و موتور سیکلت های نظامی، لباس شخصی ها و نیروهای بسیج برای سرکوب هر نوع تجمعی در مناطق اعلام شده حاضر شدند.

تصاویر دریافت شده حاکی از حضور پر تعداد ماموران امنیتی در خیابانهای اصلی شهر های استان سیستان و بلوچستان است.

گزارشهای حاکی از برخورد بد با برخی از عابران در محله های تجمع بوده است.

برخی از معترضان اقدام به بوق زدن با خودرو و فریاد الله اکبر در خیابان دانشگاه زاهدان کردند که ماموران امنیتی حاضر در محل آنها را دنبال کردند.

وزارت اطلاعات زاهدان نیز از بازداشت تعدادی از معترضان خبر داد.

در همین راستا حمیدی مدیر کل دادگستری استان معترضان به گرانی و محرومیت شدید مردم بلوچ را “اغتشاشگر” خوانده و از برخورد با تجمع آنها خبر داد.

همچنین روز جاری جمع بزرگی از مردم چابهار علیه گرانی و سیاست های کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روز یکشنبه ده دی، در پی فراخوان برخی از فعالان در شبکه های مجازی برای “تجمع مسالمت آمیز” علیه فقر و مشکلات معیشتی جمع زیادی از مردم چابهار به این کمپین پیوستند.

معترضان چابهاری با تجمع در تقاطع خیابان بلوچستان و بلوار امام نسبت به سیاست های نظام که منجر به فقر و مشکلات معیشتی شده اعتراض کردند.

معترضان شعارهای چون “مرگ بر گرانی” “نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران” ” مرگ بر دیکتاتور” “مرگ بر روحانی” و… سر دادند.

از سوی دیگر درخواست های زیادی برای تجمع روز دوشنبه ۱۱ دیماه در شهرستانهای مختلف استان سیستان و بلوچستان در شبکه های مجازی منتشر شده است.

محل تجمعات; زاهدان، میدان امام علی به سمت دانشگاه، ایرانشهر فلکه ایران پیما، خاش میدان فرمانداری، چابهار نبش بلوار امام و خیابان بلوچستان، سراوان بلوار قدس، زابل، فلکه فرمانداری و … عنوان شده است.

از سوی دیگر مقامات ایران در پاسخ به اعتراضات سراسری تلگرام و انیستاگرام را مسدود کردند.

پس از آن کاربران شبکه های اجتماعی اقدام به معرفی فیلتر شکن ها برای دور زدن فیلترینگ نمودند.

این نمایش پرده‌ای نیاز به جاوااسکریپت دارد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here