زندان مرکزی زاهدان؛ زندانی نیازمند خدمات پزشکی مضروب و تبعید شد

0
811

یک زندانی در زندان زاهدان که حدود یک ماه است به عفونت ناشی از عمل آپاندیس دچار شده است پس از اینکه به محرومیت خود از دریافت خدمات درمانی و بی توجه پزشکی اعتراض کرد مورد ضرب و شتم پرسنل زندان زاهدان قرار گرفت و به بند قرنطینه این زندان که شرایط بهداشتی نامناسبی دارد تبعید شد. مدتی پیش نیز در همین محل زندانی دیگری که به مشکل بینایی دچار شده بود پس از اینکه نتوانست مبلغ ۸۰ هزار تومان هزینه درمان را به زندان پرداخت کند به همین شیوه مورد برخورد قرار گرفت.

زندانی “گل محمد نارویی” ۳۴ ساله، متهم به “قتل”، محکوم به “اعدام”، مدت ۵ سال است که در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان نحمل حبس میکند به تازگی مورد ضرب و شتم پرسنل زندان قرار گرفته است.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “گل محمد مدتی هست که مریض است، چند ماه پیش به بیمارستان منتقل شد و مورد عمل آپاندیس قرار گرفت، از یک ماه پیش محل عمل اش عفونت کرده و چند مدته که از بهداری زندان درخواست رسیدگی به عفونت مورد اشاره و کرده با اینحال مشخصا بهداری زندانی بی توجه پیشه کرده و اصلا هیچ کاری براش نکردن”.

این منبع در ادامه افزود: “طی روزهای گذشته گل محمد با دفتر بازرسی سازمان زندانها در تهران تماس میگیرد و مشکل خودش را مطرح میکند، از تهران از همان دفتر بازرسی زنگ میزنند به بهداری و صحبت می کنند. بعد از این تماس رئیس بهداری دیروز گل محمد را احضار کرد و بهش بد و بیراه گفت و توبیخش کرد که چرا زنگ زدی به بازرسی؟ و بعد هم به این زندانی فحاشی کرد که البته گل محمد هم هم جواب فحاشی های او را داد.”

این منبع مطلع تاکید کرد “بعد از بحث صورت گرفته، بدستور محمد یوسفی -رئیس بهداری – و با مشارکت خود وی گل محمد و ضرب و شتم کردند و به قرنطینه زندان منتقلش کردن تا الان هم آنجاست و از سرنوشتش خبری نیست،  گفته می شود محمد یوسفی رئیس بهداری علیه اش پرونده سازی کرده و ظومار نوشته برایش”.

وضعیت نامناسب و رفتار غیرانسانی پرسنل بهداری زندان زاهدان در حالی ادامه دارد که هرانا مدتی پیش گزارش کرده بود یک زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی زاهدان که از از درد و بیماری در ناحیه چشم رنج می برد پس از آنکه نتوانست مبلغ ۸۰ هزار تومان هزینه آزمایش را تامین کند به دستور مسئولین زندان با تبعید به بند قرنطینه این زندان مورد اذیت و آزار قرار گرفت.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here