آغاز احداث دو شهر جدید در سواحل مکران تا پایان امسال

0
1154

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در راستای جمعیت افزایی به سواحل بلوچستان با اشاره به اینکه احداث دو شهر جدید تیس و سیراف در سواحل مکران تا پایان امسال آغاز می‌شود، گفت: در حال مذاکره برای احداث این دو شهر با حضور سرمایه‌گذاران خارجی هستیم.

 حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به اینکه از ایجاد شهرهای جدید سه دهه می‌گذرد، گفت: در حال حاضر در مجموعه شهرهای جدید ۸۰۰ هزار نفر ساکن هستند، اما مسئله‌ بسیار مهم و حائز اهمیت این است که در ایجاد شهرهای جدید بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه این شهرها بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه محدودیت اعتبارات عمرانی و زیرساخت‌ از مشکلات و چالش‌های توسعه شهرهای جدید است، اضافه کرد: استفاده از روش‌های جدید مالی موجب شکل‌گیری کامل شهرهای جدید خواهد شد، پس نگاه ما به شهرهای جدید و نسل نوین این شهرها استفاده از ظرفیت روش‌های نوین مالی به‌عنوان محرک توسعه ملی است.مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: بخش عمده سیاست ایجاد شهرهای جدید، ایجاد فرصت‌های شغلی و رویکردهای آمایشی است تا بتوانیم اسکان دائم در شهرهای جدید ایجاد کنیم.

طاهرخانی ادامه داد: شهر تیس در چابهار می‌تواند با مشارکت ایران،‌ افغانستان و هند به بندر مهمی در سواحل مکران تبدیل شود، به‌طوری‌که همین ورود اولین محموله گندم هند برای ارسال به افغانستان یک اقدام مهم و ارزشمند است.

وی با اظهار اینکه در حال مذاکره و توافق با سرمایه‌گذاران هستیم تا شهرهای جدید تیس و سیراف را از اواخر امسال آغاز کنیم، گفت: قرار است در شهر سیراف ۱۵۰ هزار نفر و در شهر تیس۱۷۵ هزار نفر ساکن شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: برای ساخت شهرک در شهر جدید تیس با چینی‌ها وارد مذاکره شده‌ایم و آنها اعلام کرده‌اند در صورت بازگشت سرمایه‌گذاری آنها با یورو، می‌توانند ساخت این شهر را اجرایی کنند که البته به دلیل نوسانات نرخ ارز و ریسک تأمین ارز تا حدودی در این باره دست‌به‌عصا حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بانک مرکزی و شورای اقتصاد این ریسک را بپذیرند، می‌توانیم مجموعه‌های زیادی را با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی به کشورهای خارجی بسپریم، از راه‌اندازی سایت معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد و گفت: در شهرهای جدید برای مراکز محلات فراخوان سرمایه‌گذاری داده‌ایم، بنابراین با توجه به رکودی که در بخش مسکن وجود دارد، این ظرفیت خوبی برای فعال شدن تمام شهرهای جدید ایجاد خواهد کرد. پس برای تأمین مالی نوین مذاکرات خود را با خارجی‌ها ادامه داده‌ایم تا سرمایه‌گذاران نه به شکل فاینانس بلکه به شکل سرمایه‌گذاری واحدهای ساخته‌شده را به ما تحویل دهند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here