دولت گندم کشاورزان را برد پول نداد!

0
972

در حالی نزدیک به 4 ماه است که دولت، محصولات گندم کاران شمال استان سیستان و بلوچستان را خریداری کرده است که تاکنون مبلغی به حساب کشاورزان واریز نشده است.

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی با پتانسیل بالا برای تولید گندم است، شمال این استان که در گذشته به انبار غله ایران معروف بوده است در سال های اخیر نیز با تولید انبوه گندم توسط کشاورزان توانسته است بخشی از اقتصاد کشور را تامین و کشور را از واردات گندم بی نیاز کند.

در این استان که اغلب مردم کشت محصولات جالیزی و همچنین گندم و جو را در دستور کار دارند ، با فروش محصولات خود، به طور مستقیم به دولت، از وجود دلالان در این بین جلوگیری می کنند تا پول را مستقیم از دولت دریافت کنند.

گندم کاران شمال استان سیستان وبلوچستان از نحوه عمل مسئولین و همچنین عدم تعهدات آنها به پرداخت به موقع پول محصولات کشاورزی شاکی هستند، بیش از چهار ماه است که دولت گندم کشت شده کشاورزان سیستانی را خریداری کرده اما مبلغ واریزی همچنان صفر است.

سرگلزایی یکی از کشاورزان سیستانی به ندای هیرمند گفت: بیش از بیست خروار گندم در سال جاری به دولت فروخته ایم که کل مبلغ آن نزدیک به 250 میلیون ریال است، اما اکنون نزدیک به چهار ماه است که کشاورزان چشم انتظار مبلغ واریزی از سوی دولت هستند.

وی افزود: کشاورزان سیستانی دارای مشکلات زیادی در سطح و حوزه کشاورزی هستند، و پرداخت پول آنان کمترین کاری است که دولت می تواند برای تولید و اشتغال کشاورزان در کشور انجام دهد.

سرگلزایی همچنین بیان داشت: اگر این روند ادامه داشته باشد، کشاورزان دستشان در سال زراعی جدید خالی است و نمی توانند بذر محصولات جدید را تهیه کنند.

وی ادامه داد : گرچه که گندم کاران، حوزه سیستان با وام و همچنین حفر چاه های آب محصولات خود را با چنگ و دندان، به زیر کشت می برند، اما عدم پرداخت فروش محصولات آنها می تواند روند کشت گندم را در سیستان کاهش دهد.

این گندم کار سیستانی اظهار کرد: گرچه که مسئولین دولتی بارها در رسانه ها اعلام کرده اند که پول کشاورزان به حساب آنها واریز شده است، اما هیچگونه مبلغی به کشاورزان حوزه سیستان و شهرستان هیرمند واریز نشده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here