۷۹ کلاس درس فرسوده و خشتی در نیکشهر نیاز به بازسازی دارد

0
817

معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش نیکشهر در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: تخریب و ساخت ۱۷ مدرسه با ۷۹ کلاس درس فرسوده، خشتی و چوبی این شهرستان نیازمند توجه خیران و دولت است تا دانش آموزان از مدارس استاندارد و ایمن با امکانات روز بهره مند شوند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایرنا، عبدالستار امیرفر اظهار داشت: هم اینک هزار و ۷۰۳ دانش آموز در ۱۳ روستای بخش مرکزی نیکشهر در مدارس فرسوده، خشتی و گلی تحصیل می کنند که در مواقع بارندگی برای جلوگیری از حوادث ناگوار مجبور به تعطیلی آنها هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سال ۱۳۹۵ در جلسه مدیران آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در زاهدان با بیان اینکه بیشترین مدارس خشت و گلی کشور در سیستان و بلوچستان قرار دارد گفت: سیستان و بلوچستان نیازمند شش هزار کلاس درس استاندارد است.

دکتر علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در سراوان نیز در سال ۹۵ اعلام کرد که: ۳۰ درصد مدارس موجود آموزش وپرورش ناایمن شامل خشتی، گلی و کپری است و در این میان استانهای سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بیشترین مدارس کپری را دارند.

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان شهریور ماه ۱۳۹۴ گفت که ۲۸۵مدرسه خشتی و گلی و ۴۷مدرسه کپری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۱۱ مورد از مدارس کپری بلااستفاده می باشد.

سال ۱۳۹۳ آقای عبدالعزیز بلوچ‌زهی رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان از وجود ۸۰۰ مدرسه خشتی در سیستان و بلوچستان خبر داده بود.

آمار های اعلام شده اخیر در بخش مدارس خشتی از سوی فعالان با دیده تردید نظر می شوند و اعتقاد دارند آمار واقعی بیش از تعداد اعلام شده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here