کشته شدن دو کارگر بلوچ در درگیری سپاه با یک گروه مسلح

0
2035

روژی کورد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، از کشته شدن دو کارگر بلوچ در درگیری روز یکشنبه 24 تیرماه 1396 شمسی، بین نیروهای سپاه تروریستی پاسداران جمهوری اسلامی با یک گروه مسلح در بلوچستان خبر داد.

بر طبق این خبر که یک گروه مسلح روز شنبه از «خاک پاکستان» به «مرزهای ایران» در منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان تیراندازی کرده‌اند که در درگیری آنان با نیروهای این نهاد «دو کارگر بومی» و یکی از مهاجمان کشته شده‌اند.

تاکنون به هویت این دو نفر و دلیل حضور آنان در این منطقه مرزی اشاره‌ای نشده است.

سپاه پاسداران همچنین اعلام کرده که نیروهای این نهاد یکی از مهاجمان را کشته و دو مهاجم دیگر را زخمی کرده‌اند، و دیگر اعضای این گروه به «عمق خاک پاکستان» فرار کرده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انجام این عملیات را برعهده نگرفته است اما گروه “جیش العدل” از فعالترین گروههای مسلح مخالف با جمهوری اسلامی ایران در بلوچستان می باشد.

مقام‌های نظامی و امنیتی ایران پس از برخی از این حملات از پاکستان به دلیل آن چه «تعلل» در تأمین امنیت مرزهای مشترک می‌خوانند، انتقاد کرده‌اند.

در همین زمینه محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، پاکستان را متهم کرد که به «مأمن تروریست‌ها» تبدیل شده و تلویحاً تهدید کرده بود در صورت ادامه این وضع، ایران به این پایگاه‌ها در خاک پاکستان حمله خواهد کرد.

طی دو سال گذشته درگیریهای مکرری بین رزمندگان “جیش العدل” و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی رخ داده است.

از جمله عصر چهارشنبه، ششم اردیبهشت، در درگیری بین نیروهای هنگ مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با افراد مسلح ۹ مرزبان ایرانی کشته شدند.

جمهوری اسلامی، طی مدت گذشته اقدام به شلیک سه راکت به داخل خاک پاکستان نموده است که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز آنرا تایید کرد.

بر اثر این تیراندازیهای یک شهروند پاکستانی کشته شده است.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here