شلیک خودسرانه نیروهای امنیتی رژیم و مرگ جوان بلوچ

0
1783
هفته گذشته روز سه شنبه یک جوان بلوچ بنام یاسرکردی در ایرانشهر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم کشته شد.
یاسر کردی روز سه شنبه در شهر ایرانشهر در چهاراه مولوی این شهر به ضرب گلوله نیروهای رژیم کشته شد.
کشتار شهروندان بلوچ بتوسط نیروهای رژیم بدون هرگونه منع قانونی و یا اتهامی صورت میگیرد و کاملا دست نیروها جهت شلیک بسوی شهروندان بی دفاع بلوچ باز گذاشته شده و هرگونه شکایت و اطلاع رسانی خانواده ها با تهدید نیروهای امنیتی و گرو کشی اجساد با دادن ضمانت روبرو است و سالانه صدها شهروند بلوچ در شهرها و مناطق مرزی کشته میشوند.
 کشتار شهروندان بلوچ بدون اثبات اتهامات در دادگاهای صالحه بصورت اعدام های صحرایی و نظامی صورت میگرد.
 کشتاری سیستماتیک و هدفمند در حمایت کامل نظام و در سانسور خبری و تهدید شدید خانواده ها صورت میگیرد. شلیک بسوی شهروندان بلوچ در حالی صورت میگیرد که هیچ یک از این افراد مسلح و دارای سوابق امنیتی و سیاسی نمی باشند و بصورت خودسرانه و یا به ظن حمل مواد سوختی و حمل چند کارتن و کیسه چای ،شکر،برنج،و یا چند طاقه پارچه که از مرزها و یا منطقه ازاد وارد می کنند صورت می گیرد.
 سیاست فقیرکشی رژیم با وجود فقر و بیکاری هشتادو پنج درصدی و توسعه نیافتگی و تبعیض به عمد در امر استخدامات دولتی چه توجیهی جز یک نسل کشی سیستماتیک سفید و فیزیکی دارد.
 طی قریب به چهل سال هزاران شهروند بلوچ کشته و یا بازداشت گشته اند و جغرافیای محروم بلوچستان از نظر بیکاری، محرومیت و فقر،توسعه نیافتگی ،نارسایی های بهداشتی و تحصیلی و سوءتغذیه در صدر جدول قراردارد.
مردمی که از تمام حقوق و مزایای ملی و شهروندی محروم و مورد تبعیض شدید قرار دارند و از بیکاری رنج میبرند چه توجیهی جز یک جنایت نژادپرستانه و فاشیسمی می تواند باشد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here