حذف نام بلوچستان توسط سیستم ثبت احوال قصرقند

0
1782
پروسه حذف نام بلوچستان همچنان در حال دنبال شدن است سیستم دریافت وجه ثبت احوال شهرستان قصرقند در اقدامی غیر معمول در رسید دریافتی از مشتریان نام بلوچستان را حذف کرده و صرفا به ذکر نام “ثبت احوال سیستان” اکتفا کرده است.
 پیش از این نیز بارها ادارات و موسسات حکومتی اقدام به حذف نام بلوچستان کرده اند امری که باعث شده است فعالین بلوچ از حذف نام بلوچستان در سر برگ ادارات و برخی تابلوهای نصب شده از سوی ادارات دولتی این اقدامات را بخشی از پروسه ای در راستای حذف نام بلوچستان و در نتیجه حذف هویت بلوچی خود در ایران بدانند.
موضوع حذف نام بلوچستان در برهه از زمان به مرحله ای رسید که برخی نمایندگان بلوچ در مجلس به حذف نام بلوچستان رسما اعتراض کردند. اما با این وجود همچنان نام بلوچستان در نامه نگاریها و سر برگهای ادارات حذف میشود.
 مسولین حکومتی در توجیه حذف نام بلوچستان مدعی هستند که نام استان طولانی است و این حذف هیچ جنبه سیاسی ندارد و در مواردی که حذف نام صورت گرفته است صرفا برای اختصار بوده است.
 اما مسولین توضیح نمیدهند که چرا تاکنون هیچگاه برای اختصار نام استانهایی با واژگان بیشتر به اختصار در نیامده و یا هیچگاه نام سیستان حذف و نام بلوچستان برای اختصار نوشته نشده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here