بحران کمبود آب و برق در بلوچستان

0
1424
کمبود آب و برق در بلوچستان با بالا رفتن گرما شدت گرفته است. سخن‌گویان سیاسی و مدنی استان انتقاد می‌کنند که مقامات مرکزی به مشکلات این استان محروم توجه کافی ندارند.
به گزارش دویچه له علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان در مجلس، از بی‌توجهی مقامات دولت مرکزی به تأمین آب و برق اهالی استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرده است.
نماینده زاهدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان می‌گوید: «متاسفانه مدیران استانی و ملی علاقه‌ای به شهرستان‌های حاشیه‌ای کشور ندارند و فقط وقتی از مردم این استان‌ها رأی می‌خواهند یاد آنها می‌افتند.»
 یارمحمدی ضمن اشاره به افزایش دمای هوا تا ۵۶ درجه، از کمبود ولتاژ برق و نیز کمبود آب در این استان انتقاد کرده است. به گفته نماینده زاهدان: «متاسفانه شبکه‌ها و زیرساخت‌ها و پست‌های برق در این استان مشکل دارند لذا برق با ولتاژی ضعیف به خانه‌های مردم می‌رسد.» او تصریح کرده است: «ولتاژ برق در شهرهای این استان به کمتر از ۱۱۰ ولت می‌رسد و خانه‌های مردم در روشنایی مشکلاتی دارند؛ کولر و پنکه‌هایشان با این ولتاژ کار نمی‌کنند.»
 یارمحمدی درباره آب مصرفی مردم در بلوچستان نیز می‌گوید: «هر دو روز یکبار، اگر ماشین خراب نشود به روش سقایی ۱۵ لیتر آب به مردم می‌دهند و مردم آب لوله‌کشی و بهداشتی ندارند.»
 نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین انتقاد کرده است: «هیچگونه آمبولانس یا خدمات درمانی ویژه‌ای به خدمات شهر اضافه نشده است و متاسفانه دام‌ها و طیور مردم با این گرما در حال تلف شدن هستند».
 بیشتر بخوانید: افزایش دما در سه شهر بلوچستان ۳۵ نفر را گرمازده کرد درخواست مولوی عبدالحمید مولوی عبدالحمید، در خطبه نماز جمعه، کاهش تعرفه‌های برق در بلوچستان به ویژه در مناطقی که از گرمای بیشتری برخوردار هستند، را خواستار شد.
مولوی عبدالحمید در نماز جمعه اهل سنت، یادآور شد که مردم استان ناچارند در ماه رمضان با کمبود شدید آب و برق روزه بگیرند. بیشتر بخوانید: سخنرانی پرشور رهبر سنی‌مذهبان بلوچستان در ستاد روحانی او با اشاره به گرمای بی‌سابقه روزهای گذشته در بلوچستان گفت: «مردم استان در هفته‌ای که گذشت گرمای شدیدی را تحمل کردند و در برخی مناطق با نارسایی‌های برق مواجه شدند».

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here