پناهجویان افغان و راننده های مجبور بلوچ قربانی شلیک و ترس از نیروهای انتظامی-امنیتی؛ 11 کشته و مجروح حاصل واژگونی خودروی حامل مهاجرین افغان

0
2400
امروز 25 فروردین یک خودروی حامل اتباع بیگانه در محور دلگان به زهکلوت واژگون شده که در اثر آن یازده نفر کشته و زخمی شده اند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشته است: “صبح امروز بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو حامل اتباع بیگانه در مسیر دلگان به زهکلوت دو نفر کشته و نه نفر مجروح شدند.”
آقای ناصح درباره جزئیات این حادثه گفته اند: “در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان خودروی مذکور در دم جان باختند و ۹ نفر نیز مجروح شدند که توسط ۴ دستگاه آمبولانس جهت ادامه درمان به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ایرانشهر منتقل شدند.”
تاکنون دهها خودرو حامل شهروندان مهاجر افغانی که بصورت قاچاقی وارد ایران شده اند دچار حوادث ترافیکی گشته اند. اکثر این حوادث در تعقیب و گریز نیروهای انتظامی، شلیکهای این نیروها بسمت خودروها و یا سرعت بیش از حد مجاز راننده های این خودروها بدلیل ترس از دستگیری و مجازاتهای سنگین رخ میدهند.
این گونه حوادث که بصورت مستمر در سالهای اخیر رخ داده اند تاکنون باعث مرگ و نقص عضو صدها شهروند مهاجر افغانی و بلوچ شده است. اما با این وجود این امر تاکنون نتوانسته است نظر مراجع حقوق بشری را به خود جلب کند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here