مغازه داران سرباز در اعتراض به بازداشت امام جمعه پشامگ اعتصاب کردند

0
2264

روژی کورد:  شمار کثیری از تجار و مغازه داران سرباز کلات، راسک، جکیگور، بیدلد، نصیرآباد، در اعتراض به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی مغازه های خود را تعطیل کردند.

بنا به گزارش فعالان بلوچ، در ادامه اعتراضات به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی تجار و مغازه داران سرباز در روستاهای سرباز و شهر کلات به نشانه اعتراض مغازه های خودشان را تعطیل کردند.

در پی بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی در مشهد که در پی مراجعه وی به دادگاه ویژه روحانیت رخ داد گروهی از مردم سرباز روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز در اعتراض به این اقدام تجمعات اعتراضی ترتیب داده و اقدام به مسدود کردن جاده ترانزیتی سرباز _ چابهار نمودند.

به نقل از کمپین فعالین بلوچ، دادگاه ویژه روحانیت مشهد روز چهارشنبه ۹ فروردین طی تماسی از « مولانا فضل الرحمن کوهی » امام جمعه پشامگ خواسته بود که به این دادگاه مراجعه کند.

لازم به ذکر است که دادگاه ویژه روحانیت مشهد در اعتراضِ این روحانی اهل سنت به “احضار تلفنی« بدون ارسال برگه احضاریه » دست به تهدید” زده بود.

مولوی فضل الرحمن ۱۴فروردین به دادگاه ویژه روحانیت مشهد مراجعه کرده و تا اتمام وقت اداری مورد بازجویی مسئولین دادگاه قرار گرفت بعد از اتمام وقت اداری به همراهان وی گفته شد: ”بروید مولوی مهمان ما است و انتظار شما در اینجا برای شما بد تمام می شود”.

« مولانا فضل الرحمن کوهی » مدیر مدرسه انوارالحرمین و امام جمعه پشامگ که بارها حقوق هموطنان اهل سنت را از تریبون نماز جمعه مطالبه نموده است، ساعت 11 صبح دوشنبه 14 فروردین 1396 احضار وبا عنوان این که “شاکی خصوصی دارند” بازداشت شده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here