امتداد فشار بر علمای اهلسنت/ مولوی فضل الرحمن کوهی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد

0
1926
مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ در شهرستان سرباز چهارشنبه 9 فروردین از طریق تماس تلفنی، به دادگاه ویژه روحانیت  در مشهد احضار شده است.
در  این تماس تلفنی از مدیر مدرسه انوارالحرمین سرباز خواسته شده که فردا دوشنبه ۱۴ فروردین خودش را به این دادگاه معرفی کند.
گفته میشود در این تماس تلفنی در اعتراض این روحانی اهلسنت به احضار غیر متعارف تلفنی و عدم ارسال برگه احضاریه، وی مورد تهدید قرار گرفته است.
علمای و شخصیتهای مذهبی و کسانی که فعالیتهای ملموسی در این زمینه ها داشته باشند از سوی دستگاه های امنیتی با روشهای مختلفی تحت فشار قرار میگیرند و بنوعی مجبور میشوند که مطالبه گری ها و فعالیتهای خود را رها کنند. در مواردی که حاکمیت با مقاومت این افراد روبرو میشود آنها را زندان و در مواردی نیز اقدام به حذف فیزیکی آنها میکند.
مولوی عبدالعلی خیرشاهی، یکی از شخصیتهای مطرح و محبوب در میان اهلسنت نمونه واضح در این زمینه است که بدلیل مطالبه گریهای خود و همچنین فعالیتهای که در راستای جلوگیری از انحراف خلاقی و اجتماعی جوانان اهلسنت انجام داد مورد خشم نیروهای امنیتی قرار گرفت و ضمن محکومی به شش سال زندان ممنوع المنبر و خلع لباس گردید.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here