دستور رئیس قوه قضاییه برای اعدام سریع زندانیان بلوچ و اهل سنت

0
844

رئیس قوه قضائیه دستور داده تا زندانی‌های اهل سنت محکوم به حمل مواد مخدر هر چه سریع‌تر اعدام شده تا مشمول قانون جدید مصوب مجلس شورای اسلامی نشوند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، در پی «الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» که منجر به کاهش موارد اعدام در این جرایم می‌شود، رئیس قوه قضائیه دستور سریع اعدان زندانیان بلوچ و اهل سنت را داده است.

در این ماده  تغییر حکم اعدام به حبس ابد به جز در موارد مسلحانه پیشنهاد شده است چرا که اعدام جز تشویق شدن به مواد مخدر ثمره دیگری نداشته است.

اما یک مقام ارشد قوه‌ی قضائیه از «دستور محرمانه صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه‌ی قضاییه به دادسراها برای اجرای سریع مجازات اعدام زندانیان مواد مخدر اهل سنت خبر داده است.

هدف از این دستور آن است که قانون جدید مصوب مجلس شورای اسلامی، مشمول این افراد نشده و احکام آنان جایگزین مجازات اعدام نشود.

گفته می‌شود ده ها زندانی بلوچ و اهل سنت، مشمول این دستور محرمانه رئیس قوه قضاییه خواهند شد.

این محکومان اغلب در زندان‌های بیرجند، مشهد، زاهدان، شیراز، کرمان و ارومیه زندانی و احکام اعدام برای آنان اجرا خواهد شد.

آمد نیوز نیز در گزارشی گفته که :”طی روزهای گذشته نیز دست‌کم سی‌و دو زندانی اهل سنت با این دستور محرمانه در زندان‌های شیراز، بیرجند، چابهار و کرمان به جوخه‌های اعدام سپرده شده‌اند”.

تصویب طرح «الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» با موافقت همه نهادها برای کاهش فشارهای سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر این سازمان صورت گرفته است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here