پنج ماه از دستگیری میرمحمدی کلاهبردار وابسته به سپاه پاسدارن گذشت اما هنوز پرونده وی مورد بررسی قرار نگرفته است / مولوی نقشبندی خواستار بازگرداندن سرمایه مردم شد

0
830
مولوی فتحی محمد نقشبندی اما جمعه راسک در شهرستان سرباز، در خطبه های نماز جمعه 29 بهمن به کلاهبرداری بزرگ یکی از وابستگان سپاه پاسداران در جنوب بلوچستان اشاره کرده و خواستار آن شده است که دستگاه قضایی سرمایه مردم را به آنها باز گرداند.
مولوی نقشبندی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم در بلوچستان گفته اند: “در این برهه از زمان که مشکلات تورم و بیکاری و بی پولی از کشور ایران گذشته و فراسوی مرزها اثر نموده شخص کلاهبرداری در همین استان و همین شهرستان سرباز حمله میکند و تمام پولهای نقد مردم را جارو میکند و میبرد”
میرمحمدی کارمند بازنشسته سپاه پاسداران با بهره گیری از اعتبار تجاری پدر خود که یکی از بازاریان تهران میباشد توانسته بود با بسیاری از سرمایه داران بلوچ رابطه برقرار کند و علاوه بر این میرمحمدی توانسته بود از طریق سپاه پاسداران با بسیاری از افراد معتبر و حکومتی در جنوب بلوچستان رابطه حسنه ایجاد کند. امری که موجب شد با استفاده از این موارد، اعتماد تمام مردم را شدیدا بدست بیاورد.
این فرد با احداث یک شرکت صوری بنام “کیشکور خودرو” با وعده تحویل 45 روزه خودرو با زیر قیمت بازار از مردم اهلسنت بلوچ حداقل 700 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد و در نهایت پس از مدتی شایعه شد که وی از کشور گریخته است.
اما پس از آنکه اعتراضات مالباختگان بلوچ شدت گرفت و هیات های بزرگی از مالباختگان برای پیگیری موضوع به تهران مراجعه کردند و تصمیم داشتند در مقابل مجلس اقدام به تحصن اعتراضی کنند تا موضوع شکایتشان بررسی شود. اقدامی که با تهدید و دخالت نهادهای امنیتی عملی نشد. و پس از آشکار شدن نقش نیروهای امنیتی مخصوصا سپاه پاسداران در این کلاهبرداری آقای میر محمدی در “یک ویلا در شمال دماوند” در تاریخ 10 مهر ماه سال جاری دستگیر شد.
اما جمعه راسک در خطبه های خود با اشاره به دستگیری میر محمدی گفته اند: “خوشبختانه میرمحدی دستگیر شده است و الان قصد بر این دارد که پول ها را پرداخت نکند.” ایشان در ادامه اظهار داشته اند “ما از دستگاه قضائی انتظار داریم که به پرونده رسیدگی کند و این سرمایه مردم را از وی بستاند و به مردم بازگرداند.”
کلاهبرداری میر محمدی بدلیل اینکه وی و تیم همراهش بتواند سرمایه قشر متوسط و فقیر جامعه را جذب کند از واسطه های معتبر در بین خود و مردم استفاده کرده بود،
واسطه هایی که بدلیل این ارتباط بخشی از سود این سرمایه گزاری به آنها تعلقق میگرفت، از پیچیدگی هایی برخوردار است و تاکنون این اقشار فقیر و متوسط جامعه جهت وصول مبلغ خود به این واسطه ها مراجعه میکنند مواردی که با توجه به بسرقت رفتن اموال خود واسطه ها و ورشکسته شدنشان و اصرار مردم برای پس گرفتن مبالغ خود بارها منجر به درگیری بین طرفین شده است.
در آخرین موارد از این نمونه ها که گزارش آن در رسانه ها  منتشر شد “عزیز هوتی فرزند محمد امین” در تلاش برای وصول مبلغ این کلاهبرداری بقتل رسید.
در زمان دستگیری میر محمدی حدود پنج ماه پیش یکی از مالباختگن این کلاهبرداری بزرگ به گزارشگر عدالت نیوز گفته بود “همه این جریانات یک بازی سیاسی است جهت خواباندن فشارهای روانی که بر علیه سپاه پاسداران در جریان بود” این مالباخته ادعا میکرد “نیروهای امنیتی با دستگیری ظاهری میر محمدی خواستند ثابت کنند که هیچ وابستگی به این کلاهبرداری نداشته اند.”
اکنون پس از گذشت پنج ماه از دستگیری میرمحمدی به عنوان عامل اصلی این سرقتها تاکنون هیچ مبلغی به مردم بازگردانده نشده است. حال آنکه به گفته مالباختگان این فرد و اطرافیان درجه یک او اموال نقدی و غیر نقدی بسیاری دارند که میتوانند بخش بزرگی از مطالبات مردم را بازپرداخت کنند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here