اخراج کارکنان بومی بیمارستان امام علی چابهار برای استخدام نیروهای جدید غیر بومی

0
1330
مسولین دانشگاه علوم پزشکی حداقل 6 تن از ماماهای بومی بیمارستان امام علی چابهار را پس از برگذاری یک آزمون از کار اخراج کرده اند.
این آزمون که ظاهرا در چند هفته گذشته انجام گرفته است از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت استخدام نیروی جدید برگذار شده است. در این آزمون ماماهای بومی و مشغول به کار این بیمارستان با نیروهای جدیدالورود که اکثرا غیر بومی بوده اند، به رقابت پرداخته و ظاهرا بنا بر گفته دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ماماهای بومی بیمارستان امام علی چابهار در این آزمون رد شده اند و به همین جهت قرار است از کار اخراج شوند و به جای آنها افراد غیر بومی که اخیرا امتحان داده اند استخدام شوند.
اکبر رئیسی نویسنده و فعال رسانه ای بلوچ ضمن انتشار این خبر گفته است: “دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آمده و اندک فارغ‌التحصیلان و یا شاغلان چند سال سابقه کار مامایی تنها بیمارستان چابهار را مردود کرده (دست کم 6 نفر)، و از بین گویا 23 نفر سهمیه استخدامی این شهر ظاهرا فقط دو یا سه نفر بومی را پذیرفته و قرار است بقیه عمده سهمیه از مناطق برخوردارتر بیایند.”
بسیاری از مردم بلوچ در فضای مجازی  ضمن ابراز خشم نسبت به این اقدام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اخذ امتحان را صرفا یک بهانه محترمانه برای اخراج کارمندان اهلسنت بلوچ و استخدام کارمندان غیر بومی دانسته اند.
استخدام نیروهای غیر بومی و در اولویت قرار دادن افراد غیر بومی و نزدیک به حاکمیت در ادارات بلوچستان برای نخستین بار نیست که خبر ساز میشود. سال گذشته نیروگاه سیکل ترکیبی (بخار) بمپور برای جذب نیروی جدید 21 فرد غیر بومی را با نادیده گرفتن افراد بومی استخدام کرد، امری که با واکنشهای گسترده ای از سوی مردم ایرانشهر روبرو شد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here