تهدید به مجازات زندانیان برای عدم انتشار مرگ یک زندانی بیمار بر اثر بی توجهی مسولین زندان سراوان

0
1119
بگزارش عدالت نیوز، پس از فوت یک زندانی بیمار در زندان سراوان زندانیان تهدید شدند تا گزارش فوت به بیرون از زندان درز نکند.
 کمپین فعالین بلوچ در این باره گزارش داده است، آقای جهانتیغ مسئول حفاظت زندان سراوان بعد از فوت اکبر کمالی به علت بی توجهی به بیماری وی در زندان سراوان، زندانیان را تهدید به برخورد شدید و اشد مجازات در صورت درز گزارش فوت این زندانی کرده است.
به گزارش یک منبع مطلع: اکبر کمالی زندانی ۳۰ ساله متهم به سرقت ۹ بهمن ماه پس از برگشت از مرخصی به قرنطینه زندان سراوان منتقل شده و در قرنطینه با مشکل ناراحتی قلبی مواجه شده.
وی افزود: این زندانی با التماس و داد و فریاد از مسئولین زندان طلب کمک و استمداد کرده است اما مسئولین به وی اجازه انتقال به بیمارستان نداده و به دستور جهانتیغ فقط چند قرص به وی داده اند و با حادتر شدن وضعیت وی پس از چند ساعت در مسیر بیمارستان جان داده است.
به گفته این منبع: بهداری زندان سراوان هیچ امکاناتی ندارد تنها یک پزشک ماهیانه یک یا دو بار برای معاینه زندانیان بیمار می آید.
این منبع افزود مسئولین علت مرگ اکبر کمالی را استفاده از مواد مخدر اعلام کرده اند و “تهدید کرده اند که گزارشش نباید درز کند”
گارد زندان به همراه آقای جهانتیغ (مسئول حفاظت زندان سراوان) پس از مرگ نامبرده برای ایجاد رعب و وحشت در بند 2 زندان سراوان رژه رفته اند.
منابع مطلع علت این اقدام را جو متشنج زندان پس از مرگ اکبر کمالی عنوان کرده اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here