آخرین گزارشها از بارشهای جاری در بلوچستان

0
806
در بلوچستان بدلیل آنکه اکثر خانه ها مخصوصا در مناطق روستایی دارای بافت فرسوده ای میباشند بارش بارانها در این استان همیشه با وقوع حوادثی همراه بوده است.
در موج جدید این بارشها که از روز جمعه در برخی نواحی آغاز شده است علی رغم آنکه در بیشتر مناطق به صورت آرام باریده اند اما میزان بارشها در برخی نقاط به 50 میلیمتر گزارش شده است.
درویش بلوچ نیا شهردار زرآباد در شهرستان کنارک روز شنبه پس از یک روز از بارش بارانها در گفتگو با ایرنا اظهار داشته بود: بارندگی روزز جمعه پنج میلیارد ریال به زیر سازی جدول گذاری و معابر آماده شده برای آسفالت این شهر خسارت وارد کرده است.
همچنین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان دیروز یکشنبه 3 بهمن گفته است: 172 نفر از مردم شهرستانهای دلگان و کنارک واقع در جنوب استان که گرفتار سیلاب شده بودند در 72 ساعت گذشته توسط نیروهای امدادی اسکان داده شده اند.
بگزارش خبرگزاری محلی تفتان ما دیروز نیز سقف یکی از کلاسهای درس مدرسه مسلم در روستای اکبرآباد خاش فرو ریخت امری که موجب وحشت دانش آموزان و معلمین این کلاس مدرسه شد. در همین حال دیشب بخشدار مرکزی نیک شهر خبر داد در مسیر رودخانه های دهستان چاهان دو دستگاه وانت بار و یک کامیون واژگون شده اند.
محمد بلوچزیی بخشدار مرکزی نیکشهر در توضیحات خود گفته است یکی از این وانت بارها 7 سرنشین داشته است که پس از واژگون شدن در رودخانه تمام سرنشنان آن زخمی شده اند. اما با این وجود سرنشینان غرق شده این خودرو توسط مردم روستاهای تابکتل و چاهان نجات داده شده اند. وی گفته است علی رغم تلاشهای نیروهای مردمی بدلیل بالا بودن سطح آب طغیان رودخانه اجازه خروج وانت و کامیون را نداده است.
 سازمان هواشناسی با انتشار بیانیه ای خبر داده است که این بارشها تا روزهای دوشنبه و سه شنبه ادامه خواهد داشت. با احتمال ادامه بارشها انتظار میرود میزان خسارتها بیشتر شود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here