جزئیات جدیدی از پرونده عماد الدین ملازهی/ ترور ناکام وی به بازداشتش منجر شد

0
1123

پس از آنکه وزارت اطلاعات در ترور عماد الدین ملازهی ناکام ماند اقدام به بازداشت وی کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عماد الدین ملازهی هم اکنون با وجود انتقال از وزارت اطلاعات زاهدان به زندان سراوان و “قول آزادی وی توسط مسئولان به خانواده” اما همچنان در زندان سراوان “ممنوع الملاقات” و “ممنوع التلفون” هست و در وزارت اطلاعات زاهدان تحت ” شکنجه” بوده است.

یک منبع مطلع علت نگه داری وی در زندان سراوان را “تلاش وزارت اطلاعات برای رسانه ای نشدن موضوع وی” عنوان کرد. وی افزود: ” از آنجایی که زندانیان متهم به اقدامات سیاسی و امنیتی که در حال تکمیل پرونده هستند در زندان سراوان نگه داری نمی شوند، وزارت اطلاعات با این اقدام قصد دارد موضوع این زندانی سیاسی رسانه ای نشود”

این منبع آگاه گفت: “عماد الدین ملازهی ابتدا پس از چند روز بازداشت، از زندان سراوان به وزارت اطلاعات زاهدان منتقل و در این مدت تحت شکنجه قرار گرفته و از وی اعترافات اجباری در مقابل دوربین اخذ شده است”

بستگان عماد الدین ملازهی پیشتر گفته بودند که نامبرده روز “دوشنبه ۱ آذر برای خرید یک دستگاه قالیشویی به سراوان سفر کرده بود که پس از آن بازداشت شد”

منابع موثقی گزارش داده اند: “در سفر سراوان عماد الدین نزد فردی به نام خلیل جهانی رفته است و با هم در خودرو عمادالدین ملازهی بوده اند اما همان زمان حافظ یعقوب جهانی برادر خلیل و دوست عماد الدین ملازهی که در زندان زاهدان همبند وی بوده است، با خودرو خود نزد آنها آمده و عماد الدین برای سلام و صحبت سوار خودرو وی شده است که در همین هنگام یک خودرو توقف کرده و افراد لباس شخصی از آن خارج شده و به سمت خودرو عماد الدین ملازهی آتش گشوده اند که در این اتفاق خلیل جهانی کشته شده است اما عماد الدین ملازهی که در آن لحظه سوار خودرو حافظ یعقوب بوده جان سالم به در برده است.

ولی ماموران به محض اینکه متوجه این موضوع شده اند وی و حافظ یعقوب را بازداشت کرده اند. پیش از این عمادالدین ملازهی به مدت ۵ سال به طور بلاتکلیف در زندان به سر می برد که از این مدت ۱۵ ماه ابتدایی در سلول های انفرادی وزارت اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های مختلف به بیماری هایی نظیر خونریزی معده، نارسایی قلبی و افسردگی شدید مبتلا شده بود.

نامبرده فروردین ماه سال جاری از کلیه اتهامات تبرئه و با وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وی پس از آزادی با انتشار گزارشی از تصرف فراقانونی خودرو شخصی خود توسط ماموران وزارت اطلاعات پرده برداشت که این اقدام در کمتر از ۲۴ ساعت باعث برگرداندن خودرو نامبرده توسط وزارت اطلاعات به وی شد.

لازم به ذکر است که عماد الدین ملازهی در زمینه توثیق و انتشار گزارشهای نقض حقوق بشر مردم بلوچ در فضای مجازی تلاش داشته است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here