مرغ هم برای خرید و فروش مردم بلوچ قاچاق شد

0
1226
سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی ایرانشهر خبر داده است که ماموران این ارگان موفق شده اند در حین تردد و کنترل راههای ارتباطی “به یک دستگاه کامیونت حامل بار مرغ زنده مشکوک شده و برای بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند.”
 این کامیونت که حامل 1764 قطعه مرغ بوده است از سوی ماموران انتظامی بدون ارایه هیچ توضیحی “غیر مجاز” خوانده شده و پس از آن با همکاری اداره دامپزشکی “توقیف” شده است. این مقام غیر بومی نیروی انتظامی ارزش مرغ های این کامیونت را “200 میلیون ریال” اعلام کرده است.
جلیلیان بدون ارایه هیچ گونه دلیلی نسبت به اینکه بر چه اساسی این مرغها را قاچاق خوانده و آنها را توقیف کرده است بر “برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه های ملی” تاکید کرده است.
تکرار پیوسته این برخوردهای غیر منطقی و فرا قانونی بر علیه مردم بلوچ در سایه سکوت مسولان بومی و نمایندگان مجلس در سالهای اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است بگونه ای که در مواردی مشابه علاوه بر توقیف مرغ به عنوان کالای قاچاق گوسفند، بز و گاو و شتر مردم بلوچ که بر پشت وانتها در حال جابجایی بوده اند و یا در محلهای خلوت بدون هیچگونه چوبانی رها بوده اند نیز توسط نیروی انتظامی توقیف و به عنوان کالای غیر مجاز مصادره شده اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here