انتقال ۳ زندانی سیاسی بلوچ از شکنجه گاه اطلاعات سپاه پاسداران به زندان زاهدان

0
1249
سه تن از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ که نزدیک به ۵ ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه پاسداران تحت شکنجه های جسمی و روحی بودند به بند ۳ زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند. در طی روزهای گذشته ۳ تن از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ که نزدیک به ۵ ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه تحت شکنجه های جسمی و روحی به منظور گرفتن اعتراف علیه خودشان قرار داشتند به بند عمومی زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.
آنان در حال حاضر در حالت بلاتکلیفی بسر می برند. اسامی زندانیان سیاسی که از سلولهای انفرادی شکنجه گاه اطلاعات سپاه به زندان زاهدان منتقل شده اند به قرار زیر می باشد:
۱ـ زندانی سیاسی عبدالمالک قنبرزهی حدودا ۲۷ ساله، ۵ ماه پیش با یورش ماموران اطلاعات سپاه دستگیر و به شکنجه گاه های اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شدند.
۲ ـ زندانی سیاسی محمد رضا قنبر زهی برادر کوچک عبدالمالک قنبرزهی که همزمان با هم دستگیر شدند و به اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شدند.
۳ ـ زندانی سیاسی محسن قنبر زهی حدودا ۲۵ ساله پسر عموی ۲ زندانی سیاسی فوق که همزمان با آنها دستگیر شده است . فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و دستگیری ۳ زندانی سیاسی هموطن بلوچ و نگهداری آنها در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه جسمی و روحی قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به دستگیریهای خودسرانه ، شکنجه و اذیت و آزار مردم در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here