درخواست مولانا گرگیج از فواد رضا زاده برای پایان دادن به اعتصاب غذا 

0
1011

 فواد رضازاده زندانی اعتصابی که سحرگاه امروز در حالت اغما به بیمارستان اعزام شده بود علیرغم وضعیت نامساعد جسمی ساعتی پیش به زندان بازگردانده شد، همزمان مولانا گرگیج از علمای برجسته اهل سنت ایران در پیامی از این زندانی درخواست کرد به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

 فواد رضازاده زندانی سنی‌مذهب در سالن ۲۱ بند ۷ زندان رجایی‌شهر کرج از روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در اعتراض به عدم اعطای مرخصی علی‌رغم فوت پدرش، در بیست و یکمین روز اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

آقای رضا زاده ساعت شش صبح امروز پس از به اغما رفتن بصورت اورژانسی به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شد و ساعاتی قبل علیرغم وخامت وضعیت جسمی به زندان بازگردانده شد.

همزمان با وخامت حال فواد رضا زاده، مولانا گرگیج از علمای سرشناس اهل سنت در پیامی که بر روی وبسایت خبری اش منتشر شده، از این زندانی خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

متن پیام این روحانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
‎جناب آقای فواد رضا زاده که در زندان رجایی شهر کرج محبوس هستید طبق آخرین اخبار و گزارشهای رسیده مطلع شدم در اعتصاب غذا بسر می‌برید، لذا با توجه به وضعیت ناگوار جسمی شما، خواهش و درخواست این پدرپیر و سالخورده و ناصح از جنابعالی اینست که به اعتصاب غذای خود پایان دهید و جان عزیزتان که امانت الهی محسوب می شود را به دست خودتان نابود نفرمایید. (وَاللَّهُ عَلَىٰ مَا نَقُولُ وَکِیلٌ)

‎محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش (استان گلستان)

پیش تر یک منبع نزدیک به خانواده رضازاده در مورد دلیل اعتصاب به هرانا گفته بود: “پدر آقای رضا زاده حدود یکماه پیش دچار سکته قلبی شد. دکترها گفته بودند که نمی‌شود برایش کاری انجام داد و فوت خواهد کرد. آقای رضا زاده با توجه به وخامت حال پدرش نزد مدیریت زندان رفته و تقاضای مرخصی کرده بود که ترتیب اثری داده نشد. بعد از دو روز پدر آقای فواد رضا زاده فوت کرد و دوباره بر خواسته اش مبنی بر اعزام به مرخصی اصرار کرد و گفت باید در این مصیبت پیش خانواده ام باشم.”

این منبع مطلع در ادامه تاکید کرده بود: “با وعده‌ و وعید به خواسته اش هیچ‌گونه اعتنایی نشد بنابراین این زندانی از روز سه شنبه مورخ ۲ آذرماه ر در اعتراض به این موضوع و با خواست اعزام به مرخصی در اعتصاب غذا بسر می‌برد.”

 هفدهم آذرماه گزارش شده بود، مسئولین قضایی در دیدار با فواد رضازاده، ضمن درخواست پایان دادن به اعتصابش، به وی وعده داده بودند درصورت پایان دادن به اعتصاب درخواست مرخصی او را بررسی خواهند کرد. اما این زندانی بر تداوم اعتصابش تا زمان تحقق خواسته اش تاکید کرد.

آقای رضازاده بیش از هر چیز به محرومیت نظام مند زندانیان سنی مذهب از مرخصی و سایر امتیازات مشابه با زندانیان دیگر معترض است، هرانا پیش تر گزارش داده بود قاضی ناظر بر زندان بصورت صریح از تصمیم دستگاه امنیتی بر محروم نگه داشتن زندانیان سنی مذهب از امتیازات و بعضی از حقوق سخن گفته بود.

لازم به یادآوری است فواد رضازاده زندانی سنی‌مذهب که محکوم به ۵ سال حبس بوده، از ۳ سال و ۵ ماه پیش در زندان به سر می برد.

این زندانی پیش از این نیز در سال ۹۰ بازداشت و متحمل یک‌سال و شش‌ماه حبس شده بود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here