توهین با چراغ سبز حاکمیت بر علیه ملت بلوچ

0
1192

محمود بلوچ

پس از نصب یک بنر نزادپرستانه بر علیه ملت بلوچ در شهر بید خون عسلویه مبنی بر عدم اجاره منزل مسکونی و واحدهای تجاری به (مهاجرین) بلوچ و اتهام قاچاق چی به کارگران بلوچ ،و واکنش تند فعالین بلوچ و رسانه ای شدن آن نیروی انتظامی این شهر بنر توهین نژادپرستانه را پس از واکنش بلوچها و انتشار آن توسط رسانه های داخلی و خارجی برداشته و بجای آن بنر عذرخواهانه ای نصب نموده است. درست همین بنر اگر در بندر چابهار و شهرهای بلوچستان بر علیه فارسها از سوی بلوچها نصب می شد ایا واکنش نیروهای انتظامی،دستگاه قضایی کشور به همین صورت بود!

نیروی انتظامی بدون ذکر از پیگیری موضوع و محاکمه مسئولین قضایی این شهر تنها به نصب بنری که جنبه تبلیغاتی و پوشانی موضوع نژادپرستانه موضوع می باشد اقدام به نصب بنر تبلیغاتی عذرخواهی نمود.
توهین و تحقیر مردم بلوچ از سوی دستگاه و نهادهای نظامی ،قضایی و اداری در سراسر کشور موضوعی تازه نیست،به گونه ای که مردم بلوچ با الفاظ افغانی،وهابی،داعشی ،سگ سنی،اشرار و قاچاق چی یاد میشوند. و لفظ مهاجر گفتن به ملت بلوچ موضوعی تازه و ادامه برنامه برنامه نژادپرستانه حاکمیت وفارسها بر علیه ملت بلوچ است.
طی دو هفته گذشته دو جوان بلوچ در خرمشهر با محاسن مذهبی در سطح این شهر به اتهام داعشی به تشابهت محاسن مذهبی با بی حرمتی کامل بازداشت گشتند.اتهام داعشی بودن توسط خانمی که لحضه بازداشت را تصور برداری می کند و یک شهروند عادی محسوب میشود بارها و بارها تکرار می شود و این بیانگر تبلیغات سوء حاکمیت و نشان دادن چهره بد از ملت بلوچ در رسانه ها و بین مردم است.
نصب بنر نژادپرستانه بر علیه بلوچها و عدم واگذاری واجاره واحدهای تجاری و مسکونی به کارگران بلوچ در سطح شهر بیدخون از سوی دستگاه قضایی این شهر یکی از کثیف ترین عکس العمل های نژادپرستانه برعلیه غیرفارسها می باشد.
اوج دشمنی با اقلیت های ملی در ایران.
جوانان بلوچ بعلت عدم اشتغال و تبعیضات چندلایه و خشونت عریان دولتی بلوچستان را به امید اینکه در استانی دیگر شاید بتوانند بدون توهین و تحقیر منبع درآمدی از راه کارگری و دست فروشی داشته باشند این استان را ترک می کنند.
استانی که نود درصد مردم آن زیر خط فقر مطلق قرار دارند و تبعیض و توهین از سوی حاکمیت در این استان برای بومیان بیداد می کند.بلوچستان با بهترین شرایط و با دارا بودن منابع و موقعیت های بیشمار تجاری برای بومیان تبدیل به افریقایی قحطی زده و برای غیربومیان تبدیل به دبی و سنگاپور شده است،اگر این بنر در بندر چابهار و یا در دیگر شهرهای بلوچستان از سوی این محرومین و مطرودین نصب میشد آیا برخورد دستگاه قضایی با این موضوع قابل پیگیری بود!
با توجه به شناختی که از نیروهای متخاصم و اشغالگر در بلوچستان داریم باید تاکنون دهها جوان بلوچ بازداشت و مورد شکنجه قرار می گیرفتند و این در حالی است که مجرمین نژادپرست در دستگاه قضایی شهر بیدخون مشخص و براحتی قابل پیگیری بودند. با توجه به اینکه در بیانیه نیروی انتظامی به صراحت مشهود است که چنین صادر شده است که (با توجه به ناکامی و عدم موفقیت دشمنان اسلام در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ناتوانی در انجام اقدام تروریستی در ماههای محرم و صفر که نشان از همبستگی و اتحاد تمام آحاد مردم ایران دارد، عده ای ناشناس با هدف ایجاد تفرقه در بین مذاهب و اقوام ایرانی اقدام به نصب بنری با مضمون کم لطفی به برادران بلوچ در روستای بیدخون از توابع شهرستان عسلویه نموده و آنرا منتسب به یکی از نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران نمودند.)
چنین جنایت نژادپرستانه ای را با چنین بیانیه ابلهانه ای چه کسی می تواند یک عذرخواهی بحساب بیاورد.اگر این بنر در بلوچستان نصب می شد ، فوری دستگاه قضایی کشور و استان احکامی از پیش تعیین شده که با بازداشت های بلند مدت و اعدام بود صادر می کرد،مسئله ای که در بلوچستان به یک امر عادی تبدیل گشته و احکام بدون محاکمه عادلانه صادر می شوند.
اگر مردم بلوچ با توجه به اتهام قاچاق چی و اشراری که بیش از سه دهه است رژیم به این ملت شریف انگ می زند ،غیر از جنبه سیاسی و تخریب، واقعا وجود داشت با توجه به درآمد وسود بالای مواد مخدر امروز دیگر بلوچستان دبی محسوب می شد و دیگر نیازی نبود مردم بلوچ بعنوان کارگر در گرمترین ماهای سال در شهرهایی مثل عسلویه به کارگری می پرداختند و یا در رفسنجان و یزد مشغول به کارگری با کمترین مزایا و حقوق می گشتند.
آنچه که در ورای این اتهام می گذرد در بلوچستان در این است که واردات و توزیع وصادرات مواد مخدر توسط باندهای مافیایی سپاه پاسداران و نیروهای نظامی صورت می گیرد و مردم بلوچ عملا قربانی این سیاست شوم هستند. اتهام قاچاق به مردم بلوچ اتهامی سیاسی و اهرمی جهت سرکوب این ملت است.به همان ترتیب که اتهام وهابی بودن یک توهم و انگ سیاسی جهت سرکوب این ملت است.
اگر مردم بلوچ دارای احساس نژاد پرستانه و یا اشرار و قاچاق چی می بودند امروز هیچ غیربومی در بلوچستان وجود نداشت کما اینکه ما مشاهده می نماییم که درصد آمار جنایت و زورگیری و قتل و ناامنی در بلوچستان نسبت به سایر استانهای کشور بسیار پایین است و بلوچستان جزء امن ترین استانهای کشور محسوب می شود.
آنچه که مشهود است نگاه بدبینانه،نژادپرستانه حاکمیت به ملت بلوچ است و با انگ های سیاسی برنامه سرکوب و نابودی این ملت را در دست دارد و در طی بیش از سه دهه حکومت مرکزی بلوچستان را به قربانگانی برای مردم بلوچ تبدیل کرده است و از سویی با اجرای برنامه های تبعیض آمیزانه مردم بلوچ را به حاشیه فقر و فلاکت رسانده است به گونه ای که امروز بیش از نود درصد مردم زیر خط فقر مطلق می باشند و بلوچستان از توسعه نیافتگی و محرومیت شدیدی رنج می برد.
عدم برخورد با عاملان جنایت از خودی ها ،انگیزه نژادپرستانه دارد و حاکمیت بعنوان بزرگترین مرجع نشر افکار نژادپرستانه و شئونیستی می باشد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here