مشکلات دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان

0
699

بلوچی: به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از  فارس، دبستان شهید فکوری در شهرستان چابهار ۱۷ کلاس دارد و در دو شیفت پسرانه و دخترانه به صورت چرخشی فعالیت می‌کند.

تعداد دانش‌آموزان این منطقه بسیار زیاد است به طوری که هم‌اکنون در دو نوبت دخترانه و پسرانه، ۱۲۰۰ دانش‌آموز در این مدرسه درس می‌خوانند.

لطیف رئیسی مدیر دبستان شهید فکوری در این باره اظهار داشت: در این منطقه بیش از ۵ هزار دانش‌آموز حضور دارند و این در حالیست که ۱۲ مدرسه شامل ۶ مدرسه ابتدایی و ۶ مدرسه متوسطه اول و دوم داریم که کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی مدارس استیجاری هستند و اصلاً چهره یک مدرسه را ندارند، گفت: کلاس‌های درس ما کوچک است و وقتی تراکم کلاس بالا می‌رود مجبوریم طوری طراحی کنیم که دانش‌آموز از تحصیل محروم نشوند؛ در گذشته میز و نیمکت‌ها را برمی‌داشتیم و دانش‌آموزان روی موکت می‌نشستند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات دانش‌آموزان مجبور می‌شوند به جای ۳ نفر، ۵ تا ۶ نفر روی نیمکت‌ بنشینند.

رئیسی اضافه کرد: دانش‌آموزان ما از نظر ضریب هوشی بسیار مستعد هستند اما کمبود فضای آموزشی، تراکم بالای کلاس‌ها و گرما موجب افت تحصیلی می‌شود.

وی در خصوص سرویس بهداشتی مدرسه نیز گفت: دو سال پیش دانش‌آموزان سرویس بهداشتی نداشتند و مجبور بودیم در زنگ تفریح بر خلاف ضوابط و آیین‌نامه‌های آموزش و پرورش، درِ مدرسه را باز بگذاریم تا دانش‌آموزان از سرویس بهداشتی مسجد استفاده کنند.

مدیر دبستان شهید فکوری افزود: ما در حال حاضر ۵ چشمه توالت داریم به عبارت دیگر به ازای هر ۱۲۰ دانش‌آموز، یک چشمه توالت وجود دارد.

مدیر دبستان شهید فکوری گفت: در تابستان امسال، با کمک دانش‌آموزان برخی کلاس‌ها را رنگ زدیم و نیمکت‌ها را نیز تعمیر کردیم اما استاندارد کافی را ندارند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ کلاس کولر ندارند و به آب سردکن نیز نیاز داریم.

رئیسی به عدم تجهیزات ورزشی در مدرسه اشاره کرد و گفت: حیاط مدرسه خاکی است و روزانه حداقل ۲۰ دانش‌آموز زمین خوردگی دارند.

وی افزود: در مدرسه یک دروازه فوتبال داریم که تور و امکانات ندارد .

medrese beluchistan fakoori2 medrese beluchistan fakoori

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here