از بخشش جان معلم بلوچ خاشی، تا تقسیم نان حاتم طایی بلوچ سیستانی

0
1161

بلوچی : به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از عصر هامون، این روز ها اگر در موتورهای جستجو عنوان معلم فداکار را بنویسید به فهرست بلند بالایی دست پیدا می‌کنید از آنهایی که کارشان تدریس زندگی بوده است.
تعداد معلمانی که درس ایثار و بخشندگی مشق کنند نیز در سیستان و بلوچستان هر روز در حال افزایش است که حتی تعدادی از این معلم ها این روز ها نه تنها لقب حاتم های طایی را یدک می کشند بلکه نام خود را در کتاب های مدرسه نیز به ثبت رساندند.
داستان حمیدرضا گنگوزهی معلم بلوچ خاشی را که جان خود را فدای نجات ۳ دانش آموز خود کرد را همه شنیده اید؛ حمیدرضا کنگوزهی یکی از معلمان مهربان و دلسوز شهرستان خاش بود که با تلاش خود در نجات جان دانش آموزان، یک بار دیگر ثابت کرد معلمان همیشه برای هرگونه ایثار و فداکاری آماده اند.
ماجرا از این قرار بود که در مسیر رفت و آمد دانش آموزان، دیوار مخروبه ای وجود داشته که به دلیل بارندگی های اخیر استحکام آن به کمترین حد خود رسیده بود آموزگاران این مدرسه پس از اینکه یقین پیدا کردند که دیوار در حال ریزش است دوان دوان خود را به دانش آموزانی که در کنار این دیوار قرار داشته می رسانند و دانش آموزان را از خطر قرار گرفتن در زیر آوار با پرت کردن آنان، نجات می دهند.
در این بین حمیدرضا گنگوزهی و عبدالرئوف شهنوازی زیر آوار گرفتار می شوند که یکی از این عزیزان پایش زیر آوار قرار می گیرد و دیگری نام خود را برای همیشه در یاد دانش آموزان این خطه به ثبت می رساند.

وقتی معلم نان داد
زندگی این روزهای مردم روستاهای منطقه هیرمند و شهرستان زهک در سیستان و بلوچستان سرشار از ناگفته هایی است که باید با چشم دل آنها را دید. حکایت مردمانی که سالهاست چشمانشان به آسمان دوخته شده تا شاید رحمت الهی زمین های تشنه  شان را سیراب کند.
کودکانی که نان و پنیر معلم برای آنها بهترین غذایی است که هر روز به عنوان ناشتایی می خورند. سالهاست که درس ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات در کلاس های دبستان ابن سینا در روستای سیادک و دبستان شهید غلامعلی شهرکی در شهرستان زهک تدریس می شود . معلم هایی که بخشی از حقوق ناچیز خود را برای خرید نان و تهیه صبحانه برای دانش آموزان هزینه می کنند تا لبخند را میهمان صورت این کودکان کنند.

رامین ریگی، معلمی است که با دست خویش لقمه ای نان و پنیر برای دانش آموزانش می گیرد تا با شکم گرسنه بر سر کلاس ننشینند، به همه ما یادآور می شود که درس انسانیت را باید در کلاس چنین معلمانی آموخت. رامین ریگی و ناصر ریگی معلم و مدیری هستند که سالهاست در شهرستان زهک و روستای سیادک منطقه هیرمند برای دانش آموزان محروم نقش پدر دلسوز و مهربان را ایفا می کنند و میزبان آنها در کنار سفره مهربانی هستند.
پرداخت هزینه عمل دانش آموز نیمروزی توسط معلمش
یک زوج فرهنگی در مدرسه امامت روستای تیمور آباد شهرستان نیمروز دراقدامی خداپسندانه هزینه های عمل جراحی دانش آموز خود را برعهده گرفتند.
دست یکی از دانش آموزان این مدرسه که از کودکی دچار سوختگی شده بود و حالت مشت به خود گرفته بود و به دلیل عدم توانایی مالی توسط خانواده قادر به درمان دست این کودک نبودند مسعود شیبانی وفاطمه سرگلزایی این زوج فرهنگی اقدام به پرداخت هزینه های عمل وی کردند.

آخرین عمل این کودک در هفته آینده انجام می شود که امیدواریم به امید خدا و دعای مردم این عمل با موفقیت انجام شود و این دانش آموز سلامتی خود را بازیابد. مالی برای انجام این عمل را ندارند تصمیم گرفتیم که هزینه های عمل این کودک را برعهده بگیریم.

1 703010_208 5311501_228 1472814414-rigi

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here