فقیر ترین نقاط کشور در بلوچستان جای گرفته اند

0
1749
بلوچی : بنا بر گزارش عدالت نیوز و بر اساس تحقیقاتی که برای تهیه نقشه فقر در کشور انجام شده است فقیرترین نقاط کشور در بلوچستان قرار دارند.
جام نیوز در بخشی از گزارشی که به مساله فقر در ایران پرداخته است در قسمت توزیع جغرافیایی فقر در ایران با استناد به آمارهای حکومتی گفته است “فقیرترین نواحی کشور (نواحی دارای بالاترین نرخ سرشمار فقر) عبارتند از نواحی روستایی شهرستان‌های مهرستان (زابلی)، چابهار، کنارک، زاهدان و نیک‌شهر از استان سیستان و بلوچستان.” طبق این آمار میزان فقر در این مناطق روستایی بلوچستان “بالاتر از 80 درصد” عنوان شده است.
در این آمار رتبه های بعدی فقر نیز به قسمت های دیگر بلوچستان اختصاص داده شده است. طبق این آمار”رتبه‌های بعدی متعلق به نواحی روستایی شهرستان‌های خاش و سرباز از استان سیستان و بلوچستان، نواحی شهری شهرستان اندیکا از استان خوزستان، نواحی روستایی شهرستان دلگان و نواحی روستایی و شهری شهرستان هیرمند و پس از آن نواحی شهری شهرستان‌های سرباز و مهرستان از استان سیستان و بلوچستان است.”
 به گفته برخی از کارشناسان، فقر در بلوچستان یکی از اصلی ترین عوامل سوء استفاده حاکمیت از مردم بلوچ میباشد. این دسته از کارشناسان فقر در بلوچستان را همچون مهاری برای کنترل مردم اهلسنت بلوچ قلمداد میکنند.
 در بسیاری موارد حاکمیت با سوء استفاده از فقر مردم آنها را با ارایه بسته های اقتصادی و حمایتی تشویق به تغییر مذهب کرده است. و تعداد زیادی از مردم اهلسنت بلوچ را با وعده های مالی وارد جنگهای فرقه گرایانه خود در کشورهای عربی منطقه کرده است که ریشه تمام این موارد به فقیر بودن مرم بلوچ برمیگردد

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here