شریف باجور، لوح و تندیس اهدایی اش را به پدر آتنا دائمی تقدیم کرد

0
1064

مروفایتی:  بنا بر گزارش منتشره از سوی فعالین حقوق بشر در کوردستان، شریف باجور فعال مدنی کورد اهل مریوان که اخیرا مسیر بین مریوان به تهران را همزمان با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی دربند در زندان اوین، با چندین پیام از جمله اعتراض به کشتار کولبران رکاب زده بود، لوح تقدیر و تندیسی که از سوی تعداد زیادی از نهادهای حقوقی به او اهدا شده را طی دیدار با خانواده آتنا دائمی، فعال حقوق بشر دربند به پدر وی اهدا کرد.

آتنا دائمی ۲۹ ساله، بیست‌ونهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی‌ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

ین فعال مدنی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتاً در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۳ در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده به نام‌های امید علی شناس، ئاسو رستمی و علی نوری مورد محاکمه قرار گرفت.

او پس از تحمل ٩٠ روز انفرادی در بند دو الف زندان اوین که به گفته مادرش با “بازجویی‌های طولانی و تحمل شکنجه‌های روحی فراوان توسط اطلاعات سپاه پاسداران” همراه بوده در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه به ١۴سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذارجمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

باجور در این رابطه به رسانه ها گفته: “آتنا دائمی عضوی از جامعه انسانی ماست که در تجربه راه خود بسوی انسانییت و امید به آینده بهتر و در آرزوی خوشبختی بشریت گامهای انساندوستان را برداشته است.” این فعال مدنی سپس به دیدار خانواده رضا شهابی رفت و به همراه جمع دیگری از فعالان مدنی خواستار آزادی این فعال سندیکالیست شد.”

شریف باجور، فعال مدنی کورد اهل مریوان، پس از طی چند روز راه پیمایی با دوچرخه از مریوان به تهران، امروز جمعه، جمعه ۲۴ شهریور ۹۶ به میدان آزادی تهران رسید.

باجور، فعال مدنی شناخته شده و همیشه در صحنه کورد، این اقدام مدنی را در اعتراض به کشتار کولبران و خشونت علیه کوردستان به ویژه در بانه و مریوان انجام داده است.

باجور، در تهران از سوی چندین تن از فعالین مدنی کورد مورد استقبال قرار گرفت.

استقبال کنندگان، پلاکاردهایی در دفاع از مظلومیت کولبران و نفی خشونت و کشتار آنها از سوی نیروهای رژیم ایران در دست داشتند.

این فعال مدنی هوشمند کورد، علیرغم چندین بار دستگیری و تعقیب و فشار، تاکنون چندین حرکت نمادین نظیر این حرکت را در اعتراض به مسائل گوناگون کوردستان انجام داده است.

سال گذشته، مغازه وی از سوی افرادی که گفته می شود از عواملین سپاه تررویستی پاسداران ایران بوده اند، به آتش کشیده شد.

 

سه‌رنج و كۆمێنت

كۆمێنت